Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
25.05.2023 15:26 - На карте, которую Зорькин показывал Темнейшему, всё таки обнаружилась Украина (с)
Автор: syrmaepon Категория: История   
Прочетен: 1811 Коментари: 14 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

image

Недавно погибшие дали пресс-конференцию. Сообщили о потере двоих бойцов. (с) 

image





Гласувай:
5



1. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма!
25.05.2023 16:21
Не видях година на издаването, но заглавието е Бяла Русия или Московия,,
Разделена на кралства, графства,
Провинции, области и народи, които са на пряко подчинение на руския цар Давам най- същественото
Украйна наистина е посочена , но като УКРИН, става ясно, защо ги наричат укри!? Украйна е късно понятие и явно резултат на неправилно четене на укрин!.С уточнението ,че е страна на казаците В случая пеи има по- скоро смисъл на област, за държава титулярната дума е ета!
Пеи дю вен например , е област , където се добива вино
И тук, Укрин е област, където живеят казаците, Стара България! А не страна на казаците!
Това е моето тълкуване, информацията ти е ценна!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Допълнение
25.05.2023 16:24
Виждат се градове с Български имена, Виница, Търговище, ,а Черкаск май е със същото си име, ще проверя!
цитирай
3. syrmaepon - Това е официалното съобщение:
25.05.2023 16:44
leonleonovpom2 написа:
Не видях година на издаването, но заглавието е Бяла Русия или Московия,,
Разделена на кралства, графства,
Провинции, области и народи, които са на пряко подчинение на руския цар Давам най- същественото
Украйна наистина е посочена , но като УКРИН, става ясно, защо ги наричат укри!? Украйна е късно понятие и явно резултат на неправилно четене на укрин!.С уточнението ,че е страна на казаците В случая пеи има по- скоро смисъл на област, за държава титулярната дума е ета!
Пеи дю вен например , е област , където се добива вино
И тук, Укрин е област, където живеят казаците, Стара България! А не страна на казаците!
Това е моето тълкуване, информацията ти е ценна!


"— У нас в Конституционном суде нашлась копия карты XVII века, составленной при Людовике XIV. То есть, составленная самими французами. Почему я привез ее, Владимир Владимирович: там нет Украины."

https://www/politics/2023/05/23/16749506.shtml
Дори и "страна на казаците" е достатъчно смущаващо - сякаш се посочва отделен народ като много други, да не говорим, че у казаците също има претенции.
цитирай
4. syrmaepon - Топоними със сходни имена има и в Беларус и Полша
25.05.2023 16:55
leonleonovpom2 написа:
Виждат се градове с Български имена, Виница, Търговище, ,а Черкаск май е със същото си име, ще проверя!


Другото интересно е - Бяла Русия и Московия обозначени на титулното заглавие - все още няма Велика Росия, а също и "цар на Русия" и "велик княз на Московия". Би било все пак интересно да се разгледа цялата карта.
цитирай
5. syrmaepon - Още една карта на нея има българи, мордва, черемиши и отново "страна на казаците"
25.05.2023 17:04
А също и Бяла Русия и Московия

https://os1.i/3/1/6082311_bf54ad4f.jpg

Също разчитам "okraina"
цитирай
6. syrmaepon - Още една интересна карта
25.05.2023 17:17
https://www/franais-carte-de-la-russie-moscovite-de-la-tartarie-moscovite-et-de-lukraine-pays-des-cosaques-par-peter-schenk-le-jeune-impression-de-gravure-sur-cuivre-avec-ses-couleurs-originales-augsbourg-1730-1-dimensions-485-x-60-cm-english-map-of-mosovit-russia-moscovit-tartary-and-ukrainia-country-of-the-cosaks-by-peter-schenk-the-younger-copper-engraved-map-with-original-colour-augsburg-1730-1-485-x-60-cm-1730-peter-schenk-the-younger-16931775-alternative-names-petrus-schenck-ii-petrus-schenk-ii-peter-schenk-the-younger-description-dutch-publisher-printmaker-image189170708

и друг линк:

https://c8/comp/MYND4M/franais-carte-de-la-russie-moscovite-de-la-tartarie-moscovite-et-de-lukraine-pays-des-cosaques-par-peter-schenk-le-jeune-impression-de-gravure-sur-cuivre-avec-ses-couleurs-originales-augsbourg-1730-1-dimensions-485-x-60-cm-english-map-of-mosovit-russia-moscovit-tartary-and-ukrainia-country-of-the-cosaks-by-peter-schenk-the-younger-copper-engraved-map-with-original-colour-augsburg-1730-1-485-x-60-cm-1730-peter-schenk-the-younger-16931775-alternative-names-petrus-schenck-ii-petrus-schenk-ii-peter-schenk-the-younger-description-dutch-publisher-printmaker-MYND4M

Тук още в титула на картата имаме - "Украина страна на казаци"
https://storage/raremaps/img/large/76328.jpg

Тук се вижда по-добре
https://mapy.muzeum-polskie/wp-content/uploads/2020/06/00262-11429-a-scaled.jpg
цитирай
7. leonleonovpom2 - Поправка!
25.05.2023 18:26
Допуснал съм грешка ,името е УкрЕн
За да се чете Украйна, латинското И трябва да е с две точки, а това няма няма втора
Разбрах, че френската карта е от 17- ти век!
цитирай
8. librarian - syrmaepon, ако позволите да се намеся, защото въпросът ме касае на тема родови корени!
25.05.2023 18:28
Картата от постинга Ви е картографирана през 1639 година от Гийом Льо Васьор дьо Боплан по разпореждане на полския крал Владислав IV и е публикувана от Вилем Хондиус през 1648 година в Гданск. Това първо!
Второ: Да кажем не за първи път на leonleonovpom2, че историята и не само, не се пречупва през неговите фантазии, в случая как разпознавал български градове на картата!
Трето: "ЗЕМЯ на казаците"! Така се не само превежда, а е наричана по онова време Украйна от поляци, литовци, французи и т.н. Във времена, още през 14 век, когато руSSия изобщо не я е имало като заченки дори! Което, "земя", само по себе си е много по-силно понятие от "страна", защото "земя" ще рече, че е обитавана от много дълго време и това исторически е така!
Четвърто и най-съществено за случая това е, че независимо дали Украйна съществувала като първоначално митрополия и какво ли не след това доста векове преди за руSSия дори да се заговори, остава фактът, че твърдението как Ленин след Октомврийската революция я създал е една опашата и нагла лъжа!

Освен това ще си позволя да цитирам изключително правилното от каквато и гледна точка да бъде погледнато мнение на моя роднина от съвременна Украйна: "Украинците сме свободни хора. И нашата воля не е затворена в килия. Каква му е работата на един проклет Путлер да се рови в картите и то с някакви си субективни и лъжливи заключения били ли сме или не сме били? Ние сме и ще бъдем! И това ще го реши животът! В края на краищата, жаждата за живот на десетки милиони хора, които споделят общ език, идеали и цел, е по-важна от мнението на един диктатор, какъвто е Путлер. Нека тази твар умре възможно най-бързо! И ще се събудят милиони ослепели в очите и съвестта си руснаци. И угризенията на съвестта ще изгорят. И май няма да преживеят този срам, че мълчаха, когато дойде време да си отворят устата. Путлер, бумерангът се връща! Винаги!"
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей отново, Сирма!
25.05.2023 18:35
Смятам, писах по- горе, че пеИ е в смисъл област употребен!
Страната е Московия
Във Франция казват че Бордо е пеИ на виното
Съгласи се, че след като страната е Франция, Бордо не може да е също страна в нея! Така е и с казаците, УкрЕн е областта, в която живеят казаците!
Това е истината!
цитирай
10. librarian - А картата, отново за тази от поста говоря, останалите от коментарите не съм ги гледала,
25.05.2023 18:54
я има в електронен вариант на официалния сайт на Националната библиотека на Франция!
цитирай
11. syrmaepon - Благодаря много за допълнението по отношение на картата. С останалото съм съгласна
25.05.2023 19:35
librarian написа:
Картата от постинга Ви е картографирана през 1639 година от Гийом Льо Васьор дьо Боплан по разпореждане на полския крал Владислав IV и е публикувана от Вилем Хондиус през 1648 година в Гданск. Това първо!
Второ: Да кажем не за първи път на leonleonovpom2, че историята и не само, не се пречупва през неговите фантазии, в случая как разпознавал български градове на картата!
Трето: "ЗЕМЯ на казаците"! Така се не само превежда, а е наричана по онова време Украйна от поляци, литовци, французи и т.н. Във времена, още през 14 век, когато руSSия изобщо не я е имало като заченки дори! Което, "земя", само по себе си е много по-силно понятие от "страна", защото "земя" ще рече, че е обитавана от много дълго време и това исторически е така!
Четвърто и най-съществено за случая това е, че независимо дали Украйна съществувала като първоначално митрополия и какво ли не след това доста векове преди за руSSия дори да се заговори, остава фактът, че твърдението как Ленин след Октомврийската революция я създал е една опашата и нагла лъжа!

Освен това ще си позволя да цитирам изключително правилното от каквато и гледна точка да бъде погледнато мнение на моя роднина от съвременна Украйна: "Украинците сме свободни хора. И нашата воля не е затворена в килия. Каква му е работата на един проклет Путлер да се рови в картите и то с някакви си субективни и лъжливи заключения били ли сме или не сме били? Ние сме и ще бъдем! И това ще го реши животът! В края на краищата, жаждата за живот на десетки милиони хора, които споделят общ език, идеали и цел, е по-важна от мнението на един диктатор, какъвто е Путлер. Нека тази твар умре възможно най-бързо! И ще се събудят милиони ослепели в очите и съвестта си руснаци. И угризенията на съвестта ще изгорят. И май няма да преживеят този срам, че мълчаха, когато дойде време да си отворят устата. Путлер, бумерангът се връща! Винаги!"

цитирай
12. librarian - Сега пък ще пренеса коментара си тук! :-)
25.05.2023 19:51
А аз благодаря за човечното и дори никак не е пресилено да се каже НОРМАЛНО отношение към геноцида, осъществяван от руSSия в Украйна!
Опитвам се да намеря в "записките си" как ставаше да се показва определен отрязък от клип в Youtube и ще кача и клип, в който умен азербайджанец оригинално затапва глупав руSSнак и му показва как украинският език е максимално чист език, а руSSкият е сбор от какви ли не други езици!
Което е точно по темата!
цитирай
13. librarian - syrmaepon, моля да ме извините, но ще се "заям" с leonleonovpom2 от коментар 9, защото сега чета коментара!
25.05.2023 20:52
Първо, leonleonovpom2, гугъл-преводачът :-):-) Ви подвежда не само в превода, а и в произношението! "Pays" основно се превежда като "държава", вторично именно като "земя" в смисъла на "земи, ВЛАДЕНИЯ"!! Произношението е "пьееи", а не "пеИ" с ударение на "и", както Ви подвежда гугъл-преводачът! С уговорката за "ь", че го използвам в опит да пресъздам съкратяването на първото "е". Специфично е, не може да се опише. :-)
Второ: Как хем смятате в смисъла на "мислите", хем след това се опитвате накрая да императивничите??!! И грешите!
Трето: Във Франция. Където годишно ходя минимум по 12 пъти! Изобщо не казват на Бордо "пьееи", а "вальлий". :-):-) Смехът е заради пресъздаването на български, а не за друго.
Четвърто: Редица коментари има по тази карта и там в повече от 90 на 100 се говори дори за УКРАИНСКИ ЗЕМИ НА КАЗАЦИТЕ! Тоест, образно казаците се третират като "подмножество" на Украйна.

Да продължа ли още или да дам друга карта, на която Украина отново присъства, а е с повече от век по-стара от тази в поста по-горе??
Или само да кажа, че по онова време първо литовците са били империя, а руSSите просто още ги е нямало и да разкажа защо е разпоредено от полския крал изработването на тази карта? Тази в поста, но по-старата!
Смешно е, leonleonovpom2! Крайно е смешно да се опитвате да натрапите знания, които явно не притежавате! С извинение към домакинката и уточнението, че не се заяждам, а се опитвам да не правя път на неверни твърдения!
Защото, leonleonovpom2, какъв български град е примерно Виница??!!
Абсолютно никакъв!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Драга ми библиотекарке, знам, че си ...
26.05.2023 10:55
Драга ми библиотекарке, знам, че си пенкилер, още от бирата
Аз не ползвам в случая гугъл преводач,по простата причина, че аз самият съм преводач, не ми се налага ! Искаш ли да ти обясня, защо на български го предавам с пеи, което е най -близко до френското произношение
Френското игрек Гоче, се разделя на две френски и- та, първото с предходната а прави е, второто се чете и и става , драги мног
гознайко , пеи!
Аз, в литературата за Бордо съм чел поне на сто места, че е пеи на виното, какво си чул по улицата, изобщо не ме интересува!
Ей, много заядливо човече си, не можеш да излезеш от тази кожа
Какво ми се хвалиш с ходене във Франция? Знам циганин, 10 пъти ходи във Франция годишно и не знае бъкел френски?
Мислиш ли, че аз, който имам поне две години работа съвместна с френски специалисти, на които съм и превеждал, че не знам френски и не съм бил във Франция, бе Гоче? Дотам ли си я докарал работата?
За всичко написано по- горе се подписвам в момента, въпреки че е направено ала ат!
Потърси в гугъла си, какво означава
Що за глупост, укрен, така се чете, да е страна в Русия И Бордо- страна във Франция Мисли бе Гоче, не само да хвърлиш енергията си в заяждане, за да докажеш величието си
Днес пред мен, окончателно се срина, загуби и малката сериозност, с която те приемах
Майсторството в превода е, не да преведеш дословно, а да хванеш смисъла и то точно
След тази изцепки, смятам за ненужно да се запознавам с другите ти заяждане Мога да те осведомя откъде идва името казаци, което укрите произнасят с О - вместо казак - козак! Според Ценов, те са били козари в древността Да ,от Българската дума козар идва!
Не се заяждай напразно, няма да се занимавам с губи време- отговор!
И не е ли обидно за тебе, да се криеш зад женске псевдоним?
За мен би било обидно! Да се крия зад жена?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: syrmaepon
Категория: Други
Прочетен: 1467282
Постинги: 652
Коментари: 2196
Гласове: 6313