Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
10.03.2011 07:52 - Псевдоним,nickname и още нещо
Автор: syrmaepon Категория: Други   
Прочетен: 5861 Коментари: 9 Гласове:
11

Последна промяна: 10.03.2011 12:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Никога не съм си харесвала истинското си име.Не знам защо.Като дете се чуствах неуютно с него.Може би защото беше тогава рядко срещано,сега не чак толкова и защото е трудно да се измисли галено от него.Моята най-добра приятелка ми измисли нещо,което не е прякор,а по-скоро друго име - Сю и всички,включително и леля ми взеха да ми викат така.
Когато за първи път реших да се регистрирам някъде в интернет естествено беше,че ще е под различно от истинското  ми име. Мога уверено да заявя,независимо дали ще ми повярвате - внимавайте какво име си наричате,защото то ще определи поведението или съдбата ви на дадено място :).Не се шегувам.

Първия форум,където се записах беше кавказки.Затова ми се искаше да е нещо хем балканско,хем близко до кавказците и така стигнах до името Сирма,което съществува при карачаево-балкарците като Сырма и Сырмахан.Освен това "сырма " е название на узденско съсловие - "сырма езден" - почетни уздени.Думата сырма в карачаево-балкарския език означава - чист от примеси.В един речник името Сирма е преведено като
копринена.Оказа се ,че и в други езици съществува тази дума и означава различни неща,включително и име на звезда в съзвездието Дева

Епона пък е келтска богиня - кобила и в Римската империя нейния празник бил на 18 декември.Името и произлиза от келтската дума "epos" - кон,кобила и е покровителка на конете.Фернан Беноа открива най-ранните удостоверения за култ към Епона в Дунавската провинция и предполага,че е въведен в Галия от източни конни племена

image

За Епона може да се пише много,а в един украински сайт намерих и тези стихове посветени на богинята:



Твоя мережева попона
Злетіла в полин за піснями,
Богиня всіх коней Епона
Підковами нас обміняла.

Табун розчинився в бетоні,
Підкови, мов крапки історій.
Ми з книги останньої коні
Востаннє викрешуєм зорі.




Тагове:   псевдоним,   nickname,   епона,   сырма,   уздени,


Гласувай:
11



1. bachym - Ехеее :)
10.03.2011 09:50
http://vbox7.com/play:abb8a4dd

иван , сър джон , съни

:)
цитирай
2. tit - :))
10.03.2011 11:11
Моята първа асоциация, когато видях името ти беше "нещо копринено"!:)
Свързвах го с великолепните носии на кавказките народи, за които пишеш. За богинята Епона сега научавам.
Сърменото елече го има и в нашия Балкан, даже в песни се пее...
Хубав ден, Сирмаепона!:)))
цитирай
3. syrmaepon - bachym ,tit
10.03.2011 12:14
bachym ,tit - сега вие сте наред ;)
цитирай
4. panazea - Първата ми асоциация е Сирма войвода . Не знам , героично ми звучи .
10.03.2011 12:26
Аз не харесвах собственото си име и се чудех защо татко ме е кръстил на Мария Антоанета - австрийката и френска царица , на която й резнали главата.
Казаха ми , че съм кръстена на Св. Антон , който бил трак и името значи - цъфтящ .
Сега си харесвам името . Но исках да бъда нещо повече . И си избрах Панацея . Да нося щастие на хората . Понякога става !
цитирай
5. syrmaepon - . Да нося щастие на хората. Понякога ...
10.03.2011 14:33
panazea написа:

. Да нося щастие на хората . Понякога става !

Сигурна съм :) Успех!
цитирай
6. moliv67 - любопитни неща разказваш
10.03.2011 20:50
а имената, които си носим...може и да са ни кръста.
цитирай
7. tit - Ооо - аз съм обяснявала в коментари:))
10.03.2011 23:42
syrmaepon написа:
bachym ,tit - сега вие сте наред ;)


Името на римския император ползвам, като се дърлих с БТП навремето /той ме задяваше със значението на думата на английски/ - подложих на основно търсене с гугъла и попаднах на много интересни неща, като названието на човека отпреди шумерско, например. Беше в един руски сайт и бях впечатлена. Протоисторията винаги ме е въодушевлявала.
Но - това е! Тъкмо бях гледала поредицата на Историческия канал за Веспасиан и Тит, ролята им за историята на Рим ме бе впечатлила, тръгнах да коментирам анонимно из форумите на Днес, влязох в блога на Цецка /първия линк в блогорола ми/ и коментирах даже!!!:))
После, за да се различавам,взех да пиша Тит /щото е по-лесно от Веспасиан/, пак коментирах при цецка, тя ме агитира да се регистрирам, направих го, като ползвах същото име, за да ме познае Цеци - беше лятото на 2009...останалото е история!:):):)))
цитирай
8. syrmaepon - tit
11.03.2011 07:48
Интересен избор :) ораторско изкуство + императорска твърдост :)

moliv67 написа:
а имената, които си носим...може и да са ни кръста.

така казват мъдрите :)
цитирай
9. gita969 - Със сигурност имената са ни кръста
12.03.2011 21:41
има наука за значението на всяка отделна буква в името. Аз моето си го харесвам. Имам внучка на 4 години,която като по - малка не можеше да ми произнася цялото име и станах Гита от Маргарита. И така си и останах. Вече за всички съм Гита. Но понеже е от най- любимата ми кръстница нямам нищо против.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: syrmaepon
Категория: Други
Прочетен: 1436444
Постинги: 614
Коментари: 2094
Гласове: 6229